Rawbollar

 
 
 
 
 
Idag var det en väldigt skön dag. Jag åkte hem på lunchen och pluggade. Sen hade jag en svenskalektion och sen var skolan slut vid halv tre. Så skönt! Jag åkte hem och bakade rawbollar. De blev så goda! Vid 17 åkte jag till gymmet och träffade mamma där, vi skulle gå på cirkelgym spin. Det är först 45 min i cirkelgymmet, 45 sek intervaller med olika styrkeövningar. Sen är det 45 min spinning med intervaller. Jag har aldrig gått på det passet innan och det var så sjukt jobbigt! Men en otroligt skön känsla efteråt, det är det bästa med träning. Jag tränar främst för att jag mår bra av det men också för att det är så roligt att se resultat! Att se vad som faktiskt händer med kroppen, att jag orkar lite tyngre och kan springa lite snabbare. Det är ett lyckorus :)
 
 
Recept rawbollar 
 
Ingredienser
200 g naturella cashewnötter
12 st torkade dadlar
1 espresso/cirka 2 msk starkt kaffe
2 msk kokosolja
2 msk kakao 
En nypa flingsalt
Kokos eller liknande att rulla i

Gör såhär
Mal nötterna till ett fint mjöl med din mixer/staxmixer. Blanda med dadlar, espresso, kokosolja, kakao och salt i en bunke och dra en till omgång med mixern tills allt är ordentligt blandat och dadlarna sönderdelade. Forma till bollar (min smet var rätt kladdig så jag använde mig av två skedar) och rulla i kokos. Kyl eller frys en stund innan du äter. Njuuut!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR